Ditulis ku: DADANG H PADMADIREDJA
KEUR anteng nempoan ucing anu parasèa di buruan, jol Ki Madi, paromanna ngungun tara biasaÂna, jigana tèh keur boga pasuaÂlan anu kacida gèdèna. Satengah meubeutkeun awakna dina korsi males, manèhna gegerendeng, bari narik napas jero pisan.
Teu lila, hol Ujang Kèmèd, sabalikna ti Ki Madi, Ujang mah bangun nu keur meunang kabunÂgah, paromanna bear marahmay, sanajan teu kaasup kasèp atawa baby face, nempo kitu mah reÂsep wè nu aya. Biwirna katempo gegerenceman, sigana tèh keur ngalapalkeun kalimah-kalimah Allah, sakurangna Asma Ul HusÂna.
“Subhanallah, bangun keur meunang rejeki gèdè yeuh, mani suka bungah kitu,†cèkèng tèh ngaheureuyan. Pangna pangÂheulana nanya ka Ujang Kèmèd tèh dibanding ka Ki Madi, bisi anjeunna hayang reureuh pikir heula.
Pan anu keur gering pikir, hatèna pinuh kabingung, biasaÂna teu kaopan, gancang kasingÂgeung ceuk basa kiwari mah senÂsi. Lain kalahka atoh ditanya tèh kalah malik ngambek.
“Alhamdulilllah yi, bieu basa turun di mobil jigana tèh duit anu dina saku murag. Ah, keun wè diihlaskeun lamun kapangÂgih ku nu sèjèn tèh. Mudah-mudahan mangfaat boh pikeun nu manggih atawa pikeun uing sorangan,â€jawabna tèh angger wè bari seuri bungah.
“Naha bet kitu,†cèkèng tèh rada teu percaya, tara biasana Ujang Kèmèd tèh henteu kitu, naha jadi robah adat kitu.
“Kè…kè… asa rada bèda yeuh. Tas dahar naon euy.â€
“His jadi jalma mah kudu bisa hijrah atuh, ti nu gorèng ka nu alus. Geus kitu kudu daèk ngaji, ambèh sagala nyaho,â€tèmbalna bari tuluy nyaritakeun beubeuÂnangana ngajina, diantarana su’al ijabahna doa. Firman Allah dina Al Qur’an Adz- Dzariyat nyeÂbatkeun yèn sapertilu peuting pangahirna.
Dawuhan Rosulullah saÂkumaha riwayat HR Al Bukhari sareng Muslim nyebatkeun yèn Rabb (Pangeran) urang turun dina unggal peuting ka langit anu panghandapna nalika sapertilu peuting panungtungan.
Mantenna ngadawuh : Sing saha anu ngadu’a ka KAULA tangÂtu dikabulkeun, saha anu mènta tangtu dikabulkeun jeung saha anu mènta ampun ka KAULA, pasti kana dihampurana. Salian ti èta dina waktu adzan jeung iqomah (qomat) nalika ngadagoÂan pikeun shalat berjamaah.
Dumasar kana hadist Anas bin Malik RA yèn Rasulullah SAW ngadawuh, Du’a anu henteu dihuÂlag antara adeazn jeung iqomah, numatak ngadarua. (HR. Ahmad jeung Ibnu Hibban). Anu sèjènna nalika sujud, boh sujud mangsa keur shalat atawa sujud-sujud sèjènna anu diajarkeun dina IsÂlam. Diantarana sujud syukur, sujud tilawah jeung sujud sahwi.
Dalilna nyèta hadits Abu Hurairah RA, yèn Rasulullah SAW kantos ngadawuh, KayÂaan hamba anu pangdeukeutna jeung Pangèranna nyaèta nalika manèhna keur sujud, numatak lobakeun ngadu’a (HR. Muslim). Waktu anu diijabah dina saentasÂna shalat wajib (fardlu) lima wakÂtu kaasup shalat Jumaah.
Salah sahijina dumasar kana hadits Umamah Al-Bahili, anÂjeunna nyarios : “Rasulullah SAW ditaros ngeunaan du’a naon anu pangdidanguna (ku Allah), dawuhna tèh.â€Tengah peuting panungtungan jeung saentas shalat-shalat anu diwajibkeun.
“Walah hèbat euy teu sangka,â€cèkèng tèh bari ngaÂcungkeu jempol.
“Kèheula, aya kènèh bisi poho mantèn,†pokna daria. Anu sèjènna sawaktu Imam naèk kana pangimbaran nepi ka rèngsna shalat Jumaah dina poè èta, atawa waktu panungtungan saentas shalat Ashar. Komo deui nalika ngadu’ana tèh dibarengan ku hate anu husu, mamandapan dipayeuneun Nu Maha Kawasa, nyanghareup kiblat dina kaayaan beresih atawa suci tina hadast, tur namprakeun dua panangan di mimitian ku Tahmid, shalawat ka Kangjeng Nabi Muhammad, tobat dibarengan istigfar saencan nepikeun pamaksudan.
Satuluyna mayun ka Gusti AlÂlah, kalayan enya-enya pinuh ku rasa karumasaan, tawasul kalayÂan Asma sarta sifat-sifatNA.
“Tah lamun bisa kitu insya Allah, du’an dikabulkeun komo nganggo du’a-du’a anu disÂaurkeun ku Kangjeng Nabi SAW mangruoi du’a musatajab anu euÂsina Al-Ismul-A’zham. Ya Allah, kabulkeun du’a-dua kami. Komo deui keur bulan puasa mah, pan manglipet-lipet rah. Lebar euy waktu lamun ngan saukur dipakè nongton tipi jeung sarè wungkul mah. Pan bulan ayeuna mah buÂlan anu pinuh barokah nya.â€