Ditulis ku: DADANG H PADMADIREDJA
SABABARAHA urang pagawè nagri sipil anu keur ngarariung, diantarana Kang Wahyu, Kang Hamzen mani kerung bangun satengah teu percaya basa maca pangumuman anu nyebutkeun yèn baju hansip atawa linmas geus dihapua tina daftar seragam anu kudu dipakè. Bingungna mah, salian ti anyar kènèh, ongkos ngaÂjaitna ogè can dibayar. Bubuhan boga langganan tukang jait ti jaÂman keur lèlèngohan kènèh.
Di sagèdèngeun bajuna anu ayeuna ukur digantung dina kapÂstok, Hansip atawa pertahanan sipil tètèla mibanda catetan sajaÂrah anu lumayan panjang. Malah boga poè milangkala sagala dina tanggal 19 April.
Dumasar katerangan Dirjen Pamarèntahan Umum KeÂmendagri Agung Mulyana, HanÂsip geus aya ti jaman Hindia Walanda, munggaran dijieun pikeun nyanghareupan seranÂgan ti Jepang. Numutkeun Agung, Pamarèntah Walanda ngahaja nyieun hiji organisasi anu tugasna nangtayungan rahayat tina serang ti luhur anu harita disebut LBD (Lucht Bescherming Dients) ataÂwa Perlindungan Pemecah Udara.
LBD ieu dijieun ti mimiti pamarèntahan puseur nepi ka daèrah anu koordinasikeun ku para pajabat pamarèntah sipil. Kagiatanna mere panerangan ka masarakat, beware aya serangan musuh, panangtayungan, nulunÂgan anu kahuruanm, kaciakaan, nepi ka ngokolakeun pangungÂsian.
Saentas jaman Jepang, pamarèntahan ieu nyieun orÂganisasi anu mèh sarimbag anu disebut Pertahanan Sipil dina taun 1943 anu pancènna pikeun pertahanan sarta sagemlengna ku rahayat. Organisasi ieu dijieun nepi ka handap pisan anu disebut Gumi atawa RT. Organisasi ieu pisan cikal munggaranna HanÂsip anu dirarangkènkeun jeung kapentingan pertahanan jeung panangtayungan masarakat tina serangan musuh. Salian ti èta, Hansip mibanda tugas pikeun ngajaga kaamanan, ngumpulkeun dana, ngokolakeun pangbagian bahan kadaharan jeung nu lianna.
Saterusana sabada kaÂmèrdèkaan, aya kaputusan Wakil Menteri Pertama Urusan PertahÂanan/Kemanan No. MI/A/72/62 tanggal 19 April Tahun 1962 ngeuÂnaan Peraturan Pertahanan Sipil nepi ka tahun 1972 mangsa panÂgbinaan Hansip dipasrahkeun ti Menhamkam/Pangab ka MendagÂri anu dipageuhkeun ku Kepres No. 55 Tahun 1972.
Dina tanggal 20 Mei 1960, InÂdonesia kalayan resmi kadaftar jadi anggota Internasional Civil Defence Organisation (ICDO), anu saterusna ngaideuan pangÂwujudan organisasi Pertahanan Sipil kalayan resmi atawa formal dina tangal 19 April 1962, sarta saterusna dijasdikeun poè milaÂngkala atawa Hari Ulang Tahun Pertahanan Sipil (HUT Hansip).
Dina tahun 1972, dumasar Keppres No. 55 Taun 1972, orÂganisasi Pertahanan Sipil disÂampurnakeun jadi organisasi Pertahanan Sipil (Hansip) jeung organisasi Perlawanan Rakyat sarta Keamanan Rakyat (WankaÂmra) dina raraga panertiban palÂsaanaan sistim Hankamrata.
Dumasar kana Keppres No.56 Taun 1972, pangbinaan organisasi Pertahanan Sipil dipasrahkeun ka Departemen Dalam Negeri, sawatara pangbinaan organisasi perlawanan rakyat jeung keamanÂan rakyat anu sifatna kombatan tetep di sahandapeun DeparteÂmen Pertahanan Keamanan.
Tapi ku ayana Peraturan Pemerintah Nomor 6 Tahun 2010 ngeunaan Satuan Polisi Pamong Praja, anu nyebutjkeun tugas jeung fungsi anu aya patalina jeung katertiban umum, katengÂtreman masyarakat jeung perlindÂungan masyarakat nepi ka kiwari geus dilaksanakeun ku Satuan Polisi Pamong Praja. Ahirna di jaÂman Presiden SBY ngaluarkeun Peraturan Presiden Nomor 88 Taun 2014 anu eusian nyabut KaÂputusan Presiden Nomor 55 TaÂhun 1972.
“Meureun ngalaman tah di jaÂman Walikota Ahmad Sam atawa Ahmad Sobana aya kènèh KaÂmawil. Unggal poè bajuna make baju seragam Hansip,†ceuk PNS anu nyenyekel surat èdaran ngeuÂnaan pangaturan baju seragam di lingkungan pagawè nagri sipil.
“Kuring mah lain urusan èta euy. Ngan bingung wè kudu diÂkumahakeun, salian ku lebar ku lawon jeung duit pikeun ngajaitÂna, baju ieu kudu dikumahakeun. Dipakè sarè hareudang, dipakè jalan-jalan ka mall pasti diseungÂseurikeun batur, dipakè kaondanÂgan bisi pahili jeung nu jaga di tempat hajatan. Sabab nu make baju Hansip di jaman kiwari ukur dina sinètron wungkul, Kardun, Mali jeung Tarmiji,â€pokna bari seuri.
Ku aya aya waè atuh kawiÂjakan tèh nya, jiga anu teu dipÂikirkeun asak-asak samèmèhna, kawas sapoè teu meunang make kendaraan dina poè Sènèn anu ngabuntut buruy, teu puguh alÂang ujurna. Teung dimana tah anu kitu tèh nya. (*)