Sedengkeun dina malam katilu belasna bisa ngamankeun dirina dina mangsa kiamat datang tina sagala kagorèngan. Sawatara malem ka opat belas, para malaikat datang pikeun nyaksuan yèn èta manusa geus migawè Tarawèh, sarta Allah moal bakal ngaÂhisab dina poè kiamat. Hèbatna laÂmun urang migawèna dina malem ka lima belas, didu’akeun ku para malaiÂkat anu mamanggul Arsy jeung Kursi, malah malem satuluyna Allah netepÂkeun yèn èta manusa dibèbaskeun tina naraja sarta asup surga.
“Wah panjang kènèh pisan geunÂing bacaeun tèh, mangka kudu ka pasÂar heula, meuli bahan pibukaeun,†ceuk gerentes hate. Lamun dibaca bari leumpang, kumaha lamun nyèngÂgol batur, heug manèhna teu narima, meureun jadi pipasèaeun, pan teges pisan lamun urang teu bisa nahan hawa nafsu, diantarana ngambek tèa, meunangna tèh ukur hanaang jeung lapar wungkul, sabab pahala puasana geus (di)ruksak ku urang sorangan.
“Enya isukan wè ah, dituluykeuÂnana ah, da bahanna geus aya ieuh, kari nuliskeun wungkul,â€ceuk dina hate. Di pasar mah tètèla puasa tèh teu nepi sabulan, sabab dina poè kaÂtilu ogè geuning geus loba anu baruka alias godin. Anu hèbatna (atawa pikasÂebeleun) aya tukang dagang ngalayaÂnanana tèh, bari jeung dina biwirna tèh nogèl udud euweuh kaèra.
Sedengkeun anu balanjana ibu-ibu, bari jeung mamawa anak anu keur diajar puasa. Urang mèmang teu bisa nerapkeun hukum ka nu migawè kitu, sabab jawabna tèh Hak Asasi Manusa cenah bari ditambahan ku alesan teu saur jeung keur teu ngeuÂnah awak cenah.
Jelas anu bisa tèh ngan saukur nerÂapkeun sanksi atawa hukuman sosial nyaèta ulah ngabalanjaan anu tukang dagangna jelas-jelas teu puasa atawa teu ngahargaan anu puasa. Kitu ogè lamun nempo supir angkot ngelepus leuwih hade teu naèk mobil èta, laÂmun kapalang keur naèk mending buru-buru turun. Bisa kitu nya?