Teu saeutik anu yakin yèn sa­benerna Prabu Siliwangi geus Is­lam, alesanana sawaktu anjeun­na mileuleuheungkeun Subang Larang anu muslim tur murid Syeh Quro anu mazhabna Imam Hanafi geus pasti moal mikeun lamun Sri Baduga henteu ngu­capkeun dua kalimah syahadat. Puguh rada hèsè ngabuktikeu­nana argument-argumèn èta tèh, salian ti kajadianana geus la­was, jeung taya bukti anu nguat­keunana. Hartina bisa enya bisa henteu.

Tapi lamun Prabu Siliwangi anu ngaleungitkeun karatonna mah, matak rada himeng. Alesa­nana, asa can pernah maca jeung kacaritakeun aya dua karaton. Karajaan anu dihijikeun ku Sri Baduga anu harita dirajaan ku Sang Haliwungan atawa Prabu Susuk Tunggal, karaton atawa istana tèh ngan hiji ani disebut Sri Bima Punta Narayana Sura­dipati beunang ngadegkeun Ma­haraja Tarusbawa dina taun 670 masèhi. Sakumaha ditulis dina Koropak 406 anu eusina nyebut­keun yèn di dinya urut Karaton, ku Bujangga Sedamanah dinga­ranan Sri Kadatuan Bima Panta Narayana Madura Suradipati, saentas rèngsè tuluy dijiadan (diberkahan) ku Maharaja Tarus­bawa jeung Bujangga Sedama­nah. Ditèangan ka hulu Cipakan­cilan, papanggih Bagawat Sunda Majayati.

BACA JUGA :  PENTINGNYA SERAGAM SEKOLAH UNTUK KEBERSAMAAN

Ku Bujangga Sedamanah dibawa ka payuneun Maharaja Tarusbawa. Anu satuluyna ku Sri Baduga Maharaja dibalay, sakuri­lingna dijieunan solokan pikeun nguatkeun pertahanan. Lamun tèa mah sakumaha sabagèan kapercayaan masarakat Sunda dileungitkeun ku Sri Baduga (Prabu Siliwangi), dimana Prabu Surawisèsa jeung panerus sèjèn­na neruskeun kakawasaanana. Lamun tèa mah rèk ditarik bena­ng beureumna (dipaksakeun), si­gana tèh leuwih keuna ka Prabu Ragamulya Suryakencana, Raja panungtungan Karajaan Pakuan Pajajaran. Inget ka jaman ba­heula henteu salah, sabab urang ulah nepi ka mohokeun sajarah jeung karuhun sorangan.

BACA JUGA :  REFLEKSI HARI PENDIDIKAN NASIONAL: REPRESI SISTEM PENDIDKAN DALAM BENTUK KOMERSIALISASI

Ngan lamun nepi ka nyieuh­keun akal pikiran tur ukur .sarè tibra.ngagugulung lamunan jeung panineungan mulang­keun alam baheula ka ayeuna anu pamohalan kalaksanakeun, rarasaan kudu buru-buru di­hadèan, bisi kajongjonan jeung kalalajoanan. Sabab saèstuna, urang Sunda tèh geus loba katinggaleun ku sèkèsèlèr sèjèn­na. Sakumaha ceuk Doel Sum­bang dina laguna, na kamarana ari urang Sunda. (*)

Halaman:
« 1 2 » Semua
============================================================
============================================================
============================================================