Eusi wangsit Siliwangi, ceuk para kasepuhan, lamun dititènan kalayan daria, kacida nyeplesna jeung nu kaalaman ku nagara urang. Ti mimiti gunta-gantina Presiden nepi bakal ayana Budak Angon anu cicingna di birit leuwi sarta pantone batu satangtung. SabaÂÂgian diantarana yakin bakal aya Pajajaran Anyar, lain Pajajaran baheula jeung kiwari, tapi anu saluyu jeung obahna jaman. Tah ngeunaan Pajajaran Anyar anu dimaksud, sigana tèh moal kaalaman nu harirup ayeuna, boa anak jeung incu urang dina jaman anu mana boa. Sabagian diantarana deui, negeskeun PaÂÂjajaran anu dimaksudkeun nya anu keur dialaman.
Sakumaha dicaritakeun dina wangsit anu nyebutkeun, samèmèh ngahyang nyaèta; lalakon urang nepi kadieu, naÂÂjan dia kabèhan ka ngaing pada satia. Tapi ngaing teu meunang mawa dia pipilueun, ngilu hirÂÂup jadi balangsak, ngilu hirup jadi rudin bari lapar. Dia kudu marilih pikeun hirup kahareupÂÂna, supaya engè jagana, jembar senag sugih mukti, bisa ngadeÂÂgkeun deui Pajajaran, lain PajaÂÂjaran anu kiwari tapi Pajajaran Anyar, nu ngadegna digeuingÂÂkeun ku obah jaman. Pilih !, ngaing moal ngahalang-halang, sabab pikeun ngaing, hanteu pantes jadi raja, anu somah sakabèhna, lapar baè jeung balÂÂangsak, jst…
Kalimah lalakon urang nepi ka lebah dieu, bisa dihartikeun rupa-rupa, naha lalakon Prabu Siliwangi wungkul atawa lalaÂÂkon urang Sunda? Sabab ti jaÂÂman harita, tacan aya urang Sunda anu manggung nepi ka punclut kakawasaan, ukur noÂÂmer dua. Harepan pikeun kaÂÂhareupna, ceuk sabagèan anu yakin kana wangsit èta, aya kènèh budak angon anu keur didaragoan, bakal ngarajaan leÂÂmah cai ieu.
Perkara naha bakal gemuh deui? Sakurangna aya simÂÂpenan harta kakayaan anu dititipkeun di alam, nyaèta ti mimimiti di sapanjang Gunung Halimun, Palabuhan Ratu jeung wewengkon Pakidulan Cianjur (Lebak Cawènè. Anu kudu diÂÂperhatikeun tèh dina urusan ngokolakeunna, ulah nepi raÂÂgrag ka jalma anu teu bener, sakumaha anu diamanatkeun dina UUD 45, Pasal 33 ayat 3, anu mertèlakeun yèn bumi, cai jeung kakayaan anu aya di jeroÂÂna dikawasaan ku7 nagara sarta sagedè-gedèna pikeun kamakÂÂmuran rahayat. (*)